Yansımalar

Orijinal Adı:

Bulunduğu Oyunlar:

Kitap Kategorisi:

Çevirmen:

Kitap Künyesi
Oyunlar: Dragonborn
Çevirmen: mertusta
Orijinal İsim: The Reclamations

Daedra, güçlü ata ruhlardır, görüntü ve özde Tribunal’e (Kutsama Üzerlerinde Olsun) benzerler, ancak güç bakımından daha zayıf, daha zalimdirler. Eski zamanlarda, Chimerler Daedralara tanrı olarak tapıyorlardı. Ancak Daedralar, kendilerine tapınanlara yardımcı oldukları kadar zarar da verdiler, bu yüzden bu saygıyı hak etmediler.

Tribunal’ın (Kutsama Üzerlerinde Olsun) Gelişi bu kederli durumu değiştirdi. Tanrılaştırma ile Tribunal (Kutsama Üzerlerinde Olsun), Dunmer’in Koruyucuları ve Ulu Ata Ruhları haline gelerek, Daedralara itaat ve hürmet etmelerini emretti. Üç İyi Daedra: Boethiah, Azura ve Mephala, Ulu Ataların İlahiyat’ını (Kutsama Üzerlerinde Olsun) onayladı. Asi Daedralar: Molag Bal, Malacath, Sheogorath ve Mehrunes Dagon, Tribunal’e (Kutsama Üzerlerinde Olsun)sadakat yemini etmeyi reddetti, onlara tapınanlar uzaklaştırıldı.

Asi Daedralar, Sıkıntı Hanesi’nin Dört Köşe’si oldular ve huzurumuzu bölmeye, gafilleri Aykırı Düşüncelere ve Karanlık İbadet’e itmeye devam ettiler. Tapınak Rahipleri, düşman belirtilerini fark debilmek için her daim tetikte kaldılar; bazen isyankar akrabalarına aşina olan Üç İyi Daedra da bunu destekledi.

İyi Daedralara, Tapınakça Yansımalar deniyordu. Yansımalar, Daedra Lordları Boethiah, Mephala ve Azura idi.

Boethiah, Almalexia’nın eril Yansıması dir. Efsanevi Çağ’dan asırlar önce elfleri aydınlatan ata, Boethiah’tı. Onlara Lorkhan’ın testinin gerçek yüzünü söyledi, ve Auriel’in şampiyonu Trinimac’ı yendi. Boethiah, Trinimac’ı yedi ve onu boşluğa hapsetti. Boethiah’ın ve Trinimac’ın müritleri kendi üzerlerinden Trinimac’ın toprağını temizlediler ve derilerini değiştirdiler.

Mephala, Vivec’in Yansıması idir ve çift cinsiyetlidir. Mephala, Chimerlere düşmanlarından kaçınmayı ya da onları gizlice öldürebilmeyi öğretti. Chimerler bu günlerde azalmıştır ve herkese karşı bir tehdittir. Mephala Chimerlere Haneler kurmayı öğretti. Daha sonra, Mephala, Morag Tong’u yarattı.

Azura, Sotha Sil’in dişil Yansıması idir. Azura, Chimerlere Altmerlerden farklı olmayı öğreten atadır. Onun öğretileri bazen Boethiah’a atfedilmiştir. Hikayelerde, Azura genelde bireysel bir atadan ziyade, ırkların ortak bir atası olarak anlatılır. Alacakaranlık ve Şafak ile ilişkilendirilir, bazen Ana Ruh da denir. Alacakaranlık Yıldızı da denen Azura’nın Yıldızı, alacakaranlık ve şafakta Savaş Atı Takımyıldızının altında hafifçe belirir. Azura, gizem, büyü, kader ve kehanet ile de ilişkilendirilir.