Skyrim Ana Hikaye Görevleri

Bu rehberde Skyrim Ana Hikaye Görevleri çözümleri yer alır; oyunun ana hikayesindeki ana görevlerin sırasıyla açıklaması verilmiştir. Görev isimleri Türkçe yamaya göre yazılmıştır. Yazı içerisinde zaman zaman bazı kelimelerin linklenmiş olduğunu göreceksiniz. Bu linkleme site tarafından otomatik olarak yapılmaktadır ve ilgili kelimenin viki yazısına sizi yönlendirmektedir. Evreni öğrenmek isterseniz bunları kullanabilirsiniz.

Ekranın sol tarafındaki sütunda göreve dair teknik bilgiler yer alır. Görevin adı, görevin İngilizce ismi, ödülün ne olduğu, görev kodu ve görev içerisinden resimler bulunur. Sağ kısımda ise görev açıklaması yazılıdır. Bu kısımda hikayedeki her detay açıklanmak yerine sadece önemli noktalar (bulmaca gibi) yer verilmiştir. Hızlı Navigasyondaki görev isimlerine tıklayarak yazıdaki konumlarına hızlıca ışınlanabilirsiniz.

Sorularınız için Discord sunucumuza katılabilirsiniz!

Hızlı Navigasyon

  1. Özgürlük
  2. Fırtınadan Önce
  3. Yelkıran Höyüğü
  4. Ejderha Yükseliyor
  5. Seda Sanatı
  6. Jurgen Yelçağıran’ın Boynuzu
  7. Karanlıktaki Bıçak
  8. Diplomatik Dokunulmazlık
  9. Kapandaki Fare
  10. Alduin’in Duvarı
  11. Arzın Soluğu
  12. Kadim Bilgi
  13. Alduin’in Düşüşü
  14. Düşüş
  15. Bitmeyen Mevsim
  16. Paarthurnax
  17. Cihanyiyen’in Yuvası
  18. Sovngarde
  19. Ejderkatili

Skyrim Ana Hikaye Görevleri Tam Çözümleri

Özgürlük

Orj. Adı: Unbound
Görevi Veren: Yok
Yer: Helgen
Ödül: Çeşitli Itemler
Kodu: MQ101

Oyunumuzun ilk görevi Özgürlük ile karşınızdayız. Skyrim’de iç karışıklık çıkmıştır ve Fırtınapelerin denen yapılanma Skyrim’in İmparatorluk’tan ayrılıp bağımsız olması gerektiğini savunmaktadır. İmparatorluk ise bölgede hakimiyetini devam ettirmek istemektedir. Zaten elinde üç bölge kalmıştır. Oyun tam bu noktada başlıyor, isyanın etkisiyle kurunun yanında yaş da yanıyor. Biz yaş kategorisinde olanız, suçumuz olmadığı halde askerler bizi sınırı geçerken yakalamış. Arabamızdakilerden biri hırsız, biri Fırtınapelerin asisi, diğeri ise çok önemli bir şahsiyet; bu adam Ulfric Fırtınapelerin. Nida kullanabildiği için ağzı bağlanmış durumda. Skyrim’in Ulu Kralı Torygg’i öldürdüğü için o da idam edilecektir.

Bu görevde yapacağınız pek bir şey yok. Sizi en çok uğraştıracak şey karakter yaratma ekranıdır kesinlikle. Karakterinizin şeklini şemailini belirledikten sonra idam edilecekler sırasına geçiyorsunuz. Celladın ilk müşterisi kelleyi kasaya bırakıyor. Sonra sıra bize gelip kafamızı usulca sehpaya yatırdığımızda inanılmaz bir olay gerçekleşir. Asırlardır Tamriel’da bulunmayan ejderhalar geri gelir! Helgen’i ziyaret eden ejderha Alduin, kendisi diğer ejderhaların babasıdır ve ana hikayenin baş kötüsüdür. Çıkan kargaşada biz de paçayı sıyırıyoruz.

Kaçarken bu noktada bir seçim yapacaksınız. İç savaş konusunda önemli sayılabilecek bir seçim. Kaçış esnasında Ralof ve Hadvar’dan ikisi de kendilerini takip etmenizi söyleyecek. Ralof bir Fırtınapelerin askeri. Eğer Ralof’u takip ederseniz ileride Fırtınapelerin asilerine katılmanız için görev alacaksınız.

Hadvar ise İmparatorluk’un askeri. Onu takip ederseniz ileride İmparatorluk Lejyonu’na katılma görevi alacaksınız. Fakat Ralof’u takip edip İmparatorluk’a katılmanız da mümkün, o yüzden tüh keşke diğerini takip etseydim demenizi gerektirecek bir durum yok.

Seçiminizi yaptıktan sonra kalenin dehlizlerinde ilerliyoruz. Ralof ve Hadvar seçimlerinde karşılaşacağınız düşmanlar aynı farklı olan şey şimdilik sadece diyaloglar. Geçitlerden geçip açık havaya vardığınızda sıradaki hedefiniz Irmakkoru. Helgen yıkılmış durumda. Bundan böyle özgür biriyiz. Görev de burada son buluyor.

Fırtınadan Önce

Orj. Adı: Before the Storm
Görevi Veren: Hadvar / Ralof
Yer: Irmakkoru
Ödül: Zırh
Kodu: MQ102

Görevimiz Özgürlük görevinin bittiği yerden başlıyor. Irmakkoru’ya tabana kuvvet giderken yolumuzun üstünde Muhafız Taşı denk geliyor. Bunlar size bonuslar sağlayan büyülü sütunlar, Skyrim’de daha çok var bu sütunlardan. Detaylı bilgi ve rehber için buraya gidin.

Irmakkoru’ya geldiğimizde takip ettiğimiz kişiye bağlı olarak iki farklı kişiyle konuşuyoruz. Ralof’u seçtiyseniz Gerdur ile, Hadvar’ı seçtiyseniz demirci Alvor ile konuşuyoruz. Bunun pek bir önemi yok, oyunun gidişatını etkilemiyor.

Irmakkoru’da kısa bir sohbetin ardından Akçay şehrine yola koyulacağız. Mevkibeyi Balgruuf’u meydana gelen bu ürkütücü olay hakkında bilgilendirmeliyiz. Ne de olsa birinci el tanığız.

Akçay’a ulaştığımızda kapıdaki askerler biraz uğraştıracak ama sıkıntı yok. Ejderkonak’ta Balgruuf’un huzuruna etek öperek çıkıyoruz. Mevkibeyi’nin yardımcısı Irileth bizi sorgulayacak. Sonunda Balgruuf ile konuşuyoruz ve bu dosya da burada kapanıyor. Bize hizmetlerimiz için zırh hediye ediyor.

Yelkıran Höyüğü

Orj. Adı: Bleak Falls Barrow
Görevi Veren: Balgruuf
Yer: Akçay
Ödül: Akçay’da ev satın alma hakkı
Kodu: MQ103

Görevimizde Ejderkonak’ın baş büyücüsü Farengar Gizli-ateş ile konuşarak başlıyoruz. Kendisi ejderhalar hakkında bir kaç araştırma yapıyor ve Yelkıran Höyüğü’nde bulunan Ejdertaşı ismindeki taşa ihtiyacı var.

Farengar ile konuşmamız bitince Altın Pençe isimli görev başlayacak. Bu ayrı bir görev olmakla birlikte bu görevde Yelkıran Höyüğü görevi için lazım olan itemi elde edeceğiz.

Nordik mekanımıza geldiğimizde haydutlarla karşılaşacağız. Ufak bir kapışmadan sonra içeri giriyoruz. Burada da haydutlar var. Bunları da kestikten sonra ilk bulmacamıza geliyoruz. Sütunların soldan sağa dizilişi şu şekilde olmalı: Yılan-Yılan-Balina

Kapıyı geçince örümcek ağı ile kaplanmış bir geçit var. Kılıcınızı iki üç kere savurdunuz mu tamamdır. Arvel adında Kara Elf bir büyücü ağlara yakalanmış durumda. Altın Pençe’nin nasıl kullanıldığını bildiğini söylüyor. İster kurtarın ister kurtarmayın karar sizin. Kurtarırsanız Arvel tabana kuvvet kaçacak. Peşlemenize gerek yok. Zaten yeterince ürkmüş.

Karşımıza kapı çıkıyor, ki burada Altın Pençe kullanılacak. Burada şu kadar çevirin demek yerine her zaman işinize yarayacak bir ipucu verelim. Envanterinize girip Altın Pençe’yi bulun. Sağ tarafta ön izlemesi çıkacak. Fareniz ile bu itemi sağa sola çevirebilirsiniz. Pençenin avuç içi kısmındaki sembollere dikkat edelim. Yukarıdan aşağı doğru olan hayvanların aynısını kapıya uygulayacağız yani Ayı-Kelebek-Baykuş. Kapıdan geçip ilerlerken bir Metfun mezarından çıkıyor, öldürün ve üstündeki eşyalara baktığınızda Ejdertaşı’nı almayı ihmal etmeyin. Taşta ejderha dilinde ejderhalar hakkında ufak bir bilgi var. Taşın üstünde görmüş olduğunuz yıldızlar ejderhaların yuvalarının bulunduğu yerler.

Taşın arkasında ise “Burada bizim yenik düşmüş kükreyen gücümüz Alduin yatıyor” yazmakta.

Yolumuzda Sözcük Duvarı’nı görüyoruz. Amansız Güç nidasını buradan öğreniyoruz. Nam-ı diğer FUS. İşimiz bitti. Akçay’a Farengar’ın yanına geri dönüyoruz.
Farengar’ın yanına vardığımızda içeride gizemli biri var. Kendisi Delphine. İlerleyen görevlerde onunla çok işimiz olacak, şimdiden kim olduğunu söyleyip zevkinizi kaçırmayalım.

Ejderha Yükseliyor

Orj. Adı: Dragon Rising
Görevi Veren: Balgruuf
Yer: Akçay
Ödül: Takipçi Lydia, Ejder Nidası, Akçay Baltası
Kodu: MQ104

Yelkıran Höyüğü görevinin sonunda Farengar’ın yanına döndüğümüzde bir asker ejderhaların izini bulduklarını söyleyecek. Mevkibeyi’nin strateji odasına gidiyoruz. Irileth ile Batı Gözetleme Kulesi’ne gideceğiz. Irileth ile buluştuktan sonra bir avuç asker ile gözetleme kulesine doğru yola koyuluyoruz. Ejderhamız burada bulunmuyor. Şimdilik.. Askerlerden biri bağırıyor: “Ejderha geliyor!”

Bu bizim oyundaki ilk ejderha kapışmamız. Şöyle bir bilgi verelim, eğer oyunda bu görevi yapmazsanız hiçbir şekilde Skyrim çayırlarında, bayırlarında ejderha göremeyeceksiniz. Bu görevden sonra ejderhalar gelmeye başlıyor denilebilir. Mirmulnir adındaki ejderha alev püskürterek saldırıyor. Eğer buz büyüsüne sahipseniz kullanın, acımayın. Ejderha öldüğünde ruhunu alıyoruz. Tabi bu da bizim bir Dovahkiin, yani Ejderdoğan olduğumuzun göstergesi. Skyrim şoka uğruyor. Dovahkiin geri döndü…

Mevkibeyi Balgruuf’a geri dönüp rapor vereceğiz. Aynı zamanda Mevkibeyi’miz bizim Dovahkiin olduğumuzu öğrenmiş. Bu gücü eğitmemiz için Ulu Hrothgar’a çıkıp Kırsakallar ile konuşmamızı söyleyecek. Sıradaki görev bu adamlarla. Görev ödülü olarak Akçay Fedai’si oluyoruz ve Lydia takipçimiz olarak bize veriliyor.

Seda Sanatı

Orj. Adı: The Way of the Voice
Görevi Veren: Balgruuf
Yer: Akçay
Ödül: İki yeni ejder nidası
Kodu: MQ105

Akçay’da işimiz bitince ilk olarak Ivar Köyü’ne gideceğiz. Buradan da Ulu Hrothgar’a çıkacağız. Dağın tepesine yani Tamriel kıtasının en yüksek noktası olan Arzın Soluğu isimli dağa çıkacağız. Kırsakallar dağın zirvesinde yer alıyor. 7000 basamak çıkacağımız söyleniyor fakat yapımcıların açıklamasına göre oyunda sadece 700 basamak var. NPC’lerin 7000 dediğine bakmayın siz.

Ulu Hrothgar’a uzun yolculuğumuz başlıyor ve bitiyor. Merdivenlerde sizi troller karşılayacak, fazla detaya girmiyorum.

Arngeir isimli Kırsakal ile konuşacağız ilk. Sizden Ejderdoğan olduğunuzu kanıtlamanızı isteyecek. Amansız Güç nidanızı onun üstünde kullanın. Hacılar bizden etkileniyor ve Dovahkiin olduğumuza kanaat getiriyor. Şimdi yere FUS’un ikinci kelimesi RO yazıyorlar. Onu öğrenin. Arngeir’in çıkartacağı iki hayaleti bu güçle yok edin. Borri adındaki Kırsakal bize Kasırga Koşusu nidasını öğretecek. Bunu da öğrenin ve görevi tamamlayın.

Ufak bir ek bilgi verelim, Kırsakallar üyelerinden sadece Arngeir konuşabiliyor. Diğerlerinin insan lisanında konuşması çok tehlikeli. Adamlarda Pavarotti gibi ses var çünkü, ağzını açsa ortalığı yıkarlar.

Jurgen Yelçağıran’ın Boynuzu

Orj. Adı: The Horn of Jurgen Windcaller
Görevi Veren: Arngeir
Yer: Ulu Hrothgar
Ödül: Amansız Güç nidası
Kodu: MQ105Ustengrav

Arngeir bizden Ustengrav’a gidip Jurgen Yelçağıran’ın borazanını almamızı isteyecek. Morthal’ın yakınında burası. Yapıya girdiğimizde yardırıp ilerleyin. Üç tane sütun göreceksiniz ve kilitli bir kapı. Sütunların yanından geçtiğinizde kapılar açılacak, ama yanından geçip gittiğiniz için kapılar tekrar kapanacak. Peki nasıl geçebiliriz? Tabi ki de bir önceki görevde öğrendiğimiz Kasırga Koşusu nidasını kullanıp hızlıca geçeceğiz, sütunların ruhu bile duymayacak.

Tuzakların bol olduğu bir mekana geliyoruz. Hızlıca koşun veya yerine göre Kasırga Koşusu nidasını kullanın. Son kısma geldiğimizde bir not var. Notta yazılanlar Irmakkoru’daki hana gidip oda kiralamamızı söylüyor…

Irmakkoru’daki Uyuyan Dev Hanı’na girdiğimizde Delphine isimli kişi ile konuşup oda kiralamak istediğimizi söyleyeceğiz, o da cevap olarak oda kalmadığını ama alternatif bir oda olduğunu söyleyecek. Odaya girdiğimizde Delphine borazanı bize verecek. Konuşma silsilesinin ardından Karanlıktaki Bıçak görevi başlamış olacak fakat şuanki görevi bitirmemiz için tekrar Ulu Hrothgar’a dönüp borazanı Arngeir’e götürmemiz gerek.

Karanlıktaki Bıçak

Orj. Adı: A Blade in the Dark
Görevi Veren: Delphine
Yer: Uyuyan Dev Hanı
Ödül: Yok
Kodu: MQ106

Borazanı Arngeir’e teslim ettikten sonra Delphine’in yanına dönüyoruz. Bize bizim Ejderdoğan olduğumuza inanmadığını söyleyecek. Anca bir ejderhayı Delphine’in gözleri önünde öldürürsek buna inanabileceğini söylüyor. Amacımız az çok belli olmuştur. Delphine ile Kyne Koruluğu’na gidiyoruz. Siz hızlı yolculuk yapabilirsiniz, ama tavsiyem Delphine ile yürüyerek gitmeniz.

Köyün yakınında Alduin, Sahloknir adında bir ejderhayı diriltiyor. Alduin gittikten sonra bu Sahloknir’i öldürün ve ruhunu alın. Delphine ile konuşmaya gidiyoruz ve artık inanmış durumda. Bize bilmemiz gereken her şeyi anlatacağını söylüyor. Yani Ejderdoğan nedir vs hakkında detaylıca bilgi verecek.

Diplomatik Dokunulmazlık

Orj. Adı: Diplomatic Immunity
Görevi Veren: Delphine
Yer: Irmakkoru
Ödül: Yok
Kodu: MQ201

En son Sahloknir’i öldürüp Delphine’e Ejderdoğan olduğumuzu kanıtlamıştık. Şimdi de ejderhalar ile ilgili bilgi almak için bir yere sızacağız. Önce Irmakkoru’ya gidip Delphine ile konuşun. Size Thalmor’dan bilgi (ç)almanız gerektiğini söyleyecek. Bunun için Issızkent’e gidip aracı ile konuşmalıyız.

Malborn ile buluşun, girişin hemen sağında bulunan handa. Bir Orman Elfi kendisi ancak Thalmorlardan nefret ediyor. Bu arkadaşın da yardımıyla, Thalmor’un Skyrim elçiliğinde bulunan liderin verdiği bir sosyete partisine sızacağız. Davetiyemiz hazır. Şimdi gerçekten bir sosyete gibi görünmemiz gerekiyor, bu nedenle eşyalarımızın hepsi gidecek.

En önemli eşyalarınızı, mesela zırh ve silahlarınızı Malborn’a bırakın. Kendisi güvenilir birisi, sıkıntı çıkmaz emin olun. Malborn ile diyaloğunuz bitince Issızkent Ahırı’na gideceğiz ve Delphine ile konuşacağız. Kıyafet verecek, onları giyin ve arabaya binin. Parti alanına yolculuk yapacağız.

Parti Thalmor’un Skyrim’deki karargahında. Çok iyi korunuyor, o yüzden çatışmaya girecekseniz işinizin kolay olmayacağını bilin. Ön kapıdan usulca giriyoruz elbette ve davetiyemizi veriyoruz. İçeri girince bizi Elenwen adındaki Thalmor görevlisi karşılıyor, muhabbet edin ve ardından Malborn ile konuşun.

Amacımız dikkat çekmek onu belirteyim. Bu parti alanında 10 adet karakter olabiliyor, oyun içinde neler yaptığınıza bağlı. Onlarla konuşarak dikkat çekmelerini istemeyi sağlayabilirsiniz. Ancak burada her zaman, ne yaparsanız yapın yine de olan bir adam var. Hemen en solda olan mavi kıyafetli Razelan. Onunla konuşun ve ona bir içecek getirin. İçeceği Malborn’dan isteyin. Sonra Razelan’a iki dakika milleti oyalar mısın diye sorunca ayıp ettin dostum diyecek. Siz o arada içeri girin. Eşyalarınızı alın ve dışarı çıkın. Oku takip edeceksiniz ve bir yere gireceksiniz. Orada sandıkta bulunan ‘Ejderha Soruşturması: Anlık Durum’ kağıdını alın ve aşağı inin. Bir kapı var kilitli, yukarıda bulunan büyücüde anahtarı var. Girin ve biraz daha aşağı inin. Sandıktaki ‘Thalmor Dosyası: Esbern’i alın ve çıkın. Muhafızlardan birinde tuzak kapısı anahtarı var. Orada da çıkış mevcut zaten.

Ancak Malborn’a sataşanlar olacak. Onları halledin Malborn ölmeden. Sonra hapisteki adam da dikkatinizi çekecektir. Onu da kurtarabilirsiniz. Kendisi Hırsızlar Loncası üyesi, kurtarırsanız örgüte katkı sağlarsınız. İki adamı da kurtardıktan sonra aşağı inelim.

Orada bulunan Ayaz Trolü’nü hemen öldürün yoksa o Malborn ve kaçak adamı öldürür. İşiniz bitince Irmakkoru’ya gidin ve sandıktan eşyalarınızı alıp Delphine ile konuşun. Görev burada bitiyor, Esbern hakkında bir şeyler söylüyor. Esbern kimdir nedir ileride anlayacağız.

Kapandaki Fare

Orj. Adı: A Cornered Rat
Görevi Veren: Delphine
Yer: Vadikent
Ödül: Yok
Kodu: MQ202

Thalmor elçiliğinden gerekli bilgileri aldıktan sonra Irmakkoru’ya Delphine’in mekanına dönüyoruz. Şimdiki amacımız Esbern adındaki ihtiyarı bulmak. Kendisi Vadikent’te yerin altında saklanıyor. Yerin altı dediğimiz yer aslında Hırsızlar Loncası’nın bölgesi. Öncelikle Brynjolf isimli şahsa yöneliyoruz. Onu ikna edebilirsek Esbern’in yerini bize söyleyecek. Brynjolf işe yaramazsa Vekel the Man ile Dirge isimli kişilere rüşvet verin ya da ikna etmeye çalışın.

Yerini öğrendiğimizde anlıyoruz ki Sıçanyolu’nda saklanıyor bu ihtiyar. Bizim gibi Thalmor askerleri de onun peşinde. Biz kurtarmak, onlar ise öldürme niyetinde. Tünellerde giderken bu askerlere denk geleceksiniz büyük ihtimal, söylemiş olalım. Esbern’i ikna etmemiz lazım, bizi Delphine’in gönderdiğini söylememiz yeterli oluyor.

Esbern bizi odaya alıp kapıyı kilitliyor. Tüm eşyalarını ve notlarını topluyor. Maksat Thalmor’a ipucu bırakmamak. Kapıdan çıktığınız anda bir kapışma başlayacak. Esbern sıkı bir büyücü olduğundan hemen ifritleri çağırıyor. Thalmor askerleri ile işiniz bittiğinde son aşama olarak Irmakkoru’daki hanımıza dönüyoruz. Esbern Delphine’in yanına ulaştığında ise görev de bitmiş oluyor.

Alduin’in Duvarı

Orj. Adı: Alduin’s Wall
Görevi Veren: Esbern
Yer: Irmakkoru
Ödül: Ejderbela
Kodu: MQ203
I. Reman Cyrodiil
I. Reman Cyrodiil

Esbern’ü Irmakkoru’daki hana getirdiğimizde Delphine şaşıracak çünkü o Esbern’ün öldüğünü sanıyordu. Bu ikisi birer Yalımlar üyesi. Yalımlar artık dağıtılıp yerine Penitus Oculatus kurulduğu için bu ikisi de uzaklaştırılmış durumda. Ama ejderhalar ve Yalımlar örgütünün Reman Cyrodiil dönemine giden bir mazisi olduğu için Delphine ejderhaların döndüğünü görünce olayın içine balıklama atlıyor. Amacımız şu: acaba Alduin nasıl mağlup edilir?

Esbern Yalımlar kehanetinin olduğu bir yer biliyor. Burada, yani Sema-Alem Tapınağı’nda bir Alduin’in Duvarı var. Bu duvar çok büyük öneme sahip, çünkü İkinci İmparatorluk devrinde Akavirli savaşçılar ejderhalarla ve gelecekle ilgili kehaneti bu duvara yazmış durumda.

Delphine beyin nöronlarını zorlayınca bu bölgenin Karthspire yakınlarında olduğunu hatırlıyor. Sema-Alem Tapınağı’nın yakınında da bir Yeminli kampı var söylemiş olalım. Kampa illa girmek zorundasınız, çünkü tapınağa giriş bu kampın içinden geçiyor. Yeminliler ile işiniz bittiğinde.. Ama hemen şurada ince bir bilgi verelim, bunu bilmeyenleriniz vardır belki. Yeminli Fundakalp’i tek hareketle hiç kılıç sallamadan nasıl yenersiniz? Gizli halde Yeminli Fundakalp’in envanterine girip Fundakalbini çalarsanız adam ölüyor. Bunların kalbi yapay kalp, Ucube büyücüleri özel olarak üretiyorlar, haliyle kalp olmayınca patates çuvalı gibi yere yığılıyorlar.

Mağaraya girin, düz gidin ve Sema-Alem Tapınağı’ndayız. Burası özel bir yer olduğundan tuzaklar bol, dikkatli olun. İlk girişte Yeminliler ile kapıştıktan sonra üstü açık bir alana geleceğiz. Esbern’ü takip edin ve üç sütunun olduğu yere geliyoruz. Bu mekan Birinci Çağ’da Akavir kültürüyle inşa edilmiş bir yer. Esbern’ün dediğine göre soldan sağa Kral, Savaşçı ve Ejderdoğan anlamına geliyor. Yapmanız gereken sütunların size dönük taraflarının hepsinin Ejderdoğan yani en sağdaki sembol olması. Sonrasında köprü iniyor ve yola devam ediyoruz. Esbern yine sizi uyaracak. Yerde yine kral, savaşçı ve ejderdoğan sembolleri var. Ejderdoğan sembollerine ayak basın, diğerleri canınızı acıtacak. En sona gelip kolu çekin ve geçit açılsın. Geçide doğru tabana kuvvet yardırın, bir şey olmayacak. Köprüyü geçtikten sonra asıl Sema-Alem Tapınağı girişine gelmiş bulunmaktayız. Duvarda görmüş olduğunuz dev kafa I. Reman Cyrodiil’in kafası.

Hemen önündeki dairesel alana gidip bir miktar Ejderdoğan kanı akıtmanız lazım. Çünkü Reman soyu da Ejderdoğan’dı ve Akavirliler buraya sadece bu kanı taşıyanların girmesini istemişler. Biz de bunu kanıtlıyoruz.

Tapınağa girip sağa döndüğümüzde ise Alduin’in Duvarı bizi karşılıyor. Bu duvardaki kabartmaların ne anlama geldiğini Esbern kısaca özetleyecek. Kehanete göre belli olaylar gerçekleşince Alduin’in geleceği mesajı verilmiş. Bu mesajlar ise önceki Elder Scrolls oyunlarında gerçekleşmiş durumda. Önemli nokta şu, Alduin henüz bilmediğimiz bir nida ile yenilmiş. O nidayı öğrenmek içinse Kırsakallar’a gitmekten başka çaremiz yok. Delphine en başta bu fikre sıcak bakmıyor, sonrasında başka çaresi olmadığından kabul ediyor.

Arzın Soluğu

Orj. Adı: The Throat of the World
Görevi Veren: Delphine
Yer: Ulu Hrothgar
Ödül: İki nida
Kodu: MQ204

Arzın Soluğu, Tamriel kıtasının en yüksek zirvesi. Skyrim’de bulunan bu dağ Kırsakallar’a ev sahipliği yapıyor. Dağın en tepesinde de Paarthurnax adlı, Kırsakallar hacıların lideri olan ejderhanın yuvası var. Paarthurnax tarihi bir ejderha aslında, Birinci Çağ’da insanlar ile ejderhalar arasında geçen savaşta Aedra Kynareth’in emriyle insan ırkına nida gücünü yani ejderlerin dilini öğretiyor. Akabinde Ejder Savaşı denilen savaşı insanlar kazanıyor.

Gelelim göreve. Görevimiz Paarthurnax ile alakalı. Kendisiyle tanışacağız. Esbern, Alduin’in Duvarı’ndaki gizemi çözdükten sonra anlıyoruz ki bizim nidalara hakim olmamız lazım. Bu nidaların içinden birisi öyle güçlü ki onun sayesinde Alduin’i alt edeceğiz. Bize nidaları öğretebilecek tek örgüt de Kırsakallar olduğundan dağa doğru yola çıkıyoruz. Ulu Hrothgar’a geldiğimizde Arngeir ile konuşuyoruz ve Alduin’in nasıl yenildiğini soruyoruz. Ejderhaları kutsal kabul eden bu örgüt elbette sorumuzu sıcak karşılamıyor, zaten Arngeir ilk önce atarlanıyor. Fakat Einarth ejder diliyle kükrüyor ve Arngeir’e ayarı veriyor. Ejder dilinde söylediklerinin çevirisi şu şekilde; “Arngeir. O Ejderdoğan. Paarthurnax ile konuşması lazım!” Bildiğiniz fırçalıyor Arngeir’i…

Arngeir özür diledikten sonra dağa çıkmamız için gerekli olan Berrak Sema nidasını öğretiyor. Üç kelimesini de öğrendiğimiz bu nidayı dağa giden yoldaki sisi kaldırmak için kullanacağız.

Tepeye vardığımızda Paarthurnax bizi karşılıyor. İlk olarak kendisinden Ateş Nefesi nidasını öğreniyoruz. Ardından Alduin’i yenmemize yarayacak olan nida olan Ejderyıkan’ı öğreneceğiz. Bu görev daha çok lore ve Elder Scrolls evreni hakkında bilgiler öğrendiğimiz bir görev. Fazla aksiyonu yok. Arngeir’in söylediğine göre Ejderyıkan nidasını insanlar oluşturmuş. Yani ejderhalar bilmiyor. Paarthurnax da bilmiyor doğal olarak. Alduin’e karşı kullanılan Ejderyıkan onun mağlup edilmesini sağlamış. Nidayı yaptığınız ejderha sersemliyor ve yere kapaklanıyor, uçamaz hale geliyor. Yerde olunca vuruyoruz kılıcı…

Paarthurnax’ın anlattığına göre kendisi binlerce yıldır dağın tepesinde Alduin’in dönüşünü bekliyormuş. Dağdaki sisin sebeplerinden biri de bu. Yoğun sisin etkisinden kimse dağa çıkmaya cesaret edemiyor, haliyle Paarthurnax da gizemini korumuş oluyor böylece.

Paarthurnax Ejdeyıkan nidasını bilmediği için bize öğretemiyor. Esbern’ün ise bir fikri var; bu nidayı Kadim Tomarlar’dan öğrenmek. Sıradaki hedefimiz Kışhisar Koleji olacak.

Kadim Bilgi

Orj. Adı: Elder Knowledge
Görevi Veren: Paarthurnax
Yer: Kışhisar Koleji
Ödül: Yok
Kodu: MQ205

Bu görevimizde bir Kadim Tomar bulacağız ve Skyrim’in derinliklerinde yer alan, bizi Dwemer ırkına hayran bıraktıran bir mekanı da ziyaret edeceğiz. Kışhisar Koleji’ne doğru olan yolculuğumuzda okulun giriş kısmında Faralda bizi karşılıyor. Eğer okula üye değilseniz sizden hünerinizi göstermenizi isteyecek. Ama ben Ejderdoğan’ım deyip nida atarsanız eyvallah birader deyip önümüzden çekilecek.

Okula girince kütüphanedeki Urag Gro-Shub adındaki ork ile görüşelim. Kadim Tomarlar hakkında soru sorduğunuzda masaya iki kitap çıkaracak, ki bunlar tomarların gizemini anlatan kitaplar. Belirtmemizde fayda var Kadim Tomarlar İncelemesi kitabını okursanız Öteki Dünyanın Sırları adında bir yan görev başlayacak.

Urag bizi Septimus Signus’a yönlendirecek, Kışhisar Koleji’nin kuzeyinde kendi yaptığı bir kulübede yaşıyor bu yaşlı büyücü.

Septimus ile konuştuğumuzda o da bizi Karamenzil’e yönlendirecek, yani Skyrim’in yarısını kaplayan ve Skyrim’in altında yer alan yer altı şehrine gideceğiz. Dwemer yapıtlarında çok sayıda tuzak bulunuyor, her aşamada şurada tuzak, burada bıçak var demektense genel olarak uyarımı yapayım. Ayrıca Karamenzil’de çok sayıda Falmer da bizi bekliyor olacak. Falmer ırkı binlerce yıl önce Nordların Atmora’dan gelip Kar Elfleri’ne saldırması sonrası Dwemer ırkına sığınan Kar Elf ırkının kör olmuş, değişime uğramış hali.

Buradaki Falmerlar daha doğrusu tüm Falmer ırkı kör olduğundan görünüp görünmemeniz önemli değil. Ses çıkarmayın yeter. Mzark Kulesi’nin yakınında asılı duran devasa altın küreye Amansız Güç nidasını atarsanız Vulthuryol isimli ejderha çıkacak.

Mzark Kulesi’ne girince kontrol paneline çıkın. Lexicon’u yerleştirin. Orada bulunan 4 adet buton var. Bu bulmacayı şöyle çözeceğiz: Öncelikle en sağdakinin solundakine, yani üçüncü butona ikinci buton açılana kadar basın. İkinci buton açılınca da bu butona en soldaki açılana kadar basın ve en soldakine bastığınızda mekanizma hazır. Kadim Tomarı alın ancak kesinlikle Lexicon’u unutmayın, işiniz çok zorlaşır bir daha almak için. Böylelikle hem bu görev bitiyor hem de Öteki Dünyanın Sırları görevinde bir sonraki aşamaya geçmiş oluyorsunuz.

Alduin’in Düşüşü

Orj. Adı: Alduin’s Bane
Görevi Veren: Otomatik geliyor
Yer: Arzın Soluğu
Ödül: Ejderyıkan nidası
Kodu: MQ206

Bu göreve başlamadan önce bol miktarda sağlık, büyü ve kuvvet iksiri stoklayın. Görevin sonlarında sağlam bir kapışma yaşanacak. Kadim Tomarı aldıktan sonra Arzın Soluğu’ndaki Paarthurnax’a gidiyoruz. Zaman Yarığı denen yere, yani Alduin’in bir zamanlar alt edildiği noktaya gelip tomarı okuyacağız.

Bu noktadan sonra sinematik bölüme geçiyoruz. Üç büyük kahramanı göreceğiz. Bunlar bize Ejderyıkan nidasını öğretiyor. Sinematikte ilk çağlarda Alduin’in insanlar ile olan savaşına tanıklık ediyoruz. Ve Alduin’in nasıl mağlup edildiğini öğreniyoruz.

Sinematik bitince gerçek hayata dönüyoruz ve Alduin karşımızda. Arkamızda ise Paarthurnax var. Bize Ejderyıkanı kullanmamızı söylüyor. İlk önce bu nidayı atarak Alduin’i yere indirin ve kafasına kafasına vurun. Aksi takdirde Alduin havadayken hiçbir hasar vuramayacaksınız. Paarthurnax bize yardımcı oluyor bu arada. Amacımız Alduin’i mağlup etmek.

Alduin’i yere indirip yendiğimizde görev de tamamlanıyor. Fakat Alduin henüz yok edilmedi.

Düşüş

Orj. Adı: The Fallen
Görevi Veren: Alduin
Yer: Arzın Soluğu
Ödül: Yok
Kodu: MQ301

Önceki görevde Alduin kaçmıştı. Gücünü epey azalttık, o da ruhları yiyerek güçlenmek için Sovngarde’a gitti. Sovngarde’a ölmeden gitmenin yolunu elbette Alduin’in yardımcıları biliyordur ve biz de onlardan birini yakalamalıyız. Bunun için Arngeir, Esbern ya da Paarthurnax ile konuşmalısınız. Hazır Paarthurnax yanınızdayken konuşun. Size Akçay şehrindeki Ejderkonak’ın bir zamanlar ejder avlamak için kullanıldığını söyleyecek. Bu konuda destek için Akçay’a gidiyoruz.

Şimdi birtakım görevler alacağız hazırlıklı olun. Akçay Mevkibeyi ile konuşun. Size eğer iç savaş bitmediyse müsaade etmeyecek. Bunun için Bitmeyen Mevsim görevini yapmanız gerekiyor. Bitmeyen Mevsim için gidin ve Arngeir ile konuşun, ve bu rehbere o görev bittikten sonra devam edin. Bitmeyen Mevsim bitince ya da iç savaş bittiyse Esbern ile konuşuyoruz. Bize Odahviing’i çağırmayı öğretiyor bir nida ile. Aynı zamanda Paarthurnax görevini de veriyor. Biz ise hemen Akçay’a giderek Mevkibeyi’nden izni alıyoruz, ardından Odahviing’i çağırıyoruz. Odahviing ile kapışmanın sonunda Ejderyıkan ile indirip hapsedin. Balkondan içeriye doğru çektiğinizde lap diye kafasına tahta inip ejderha kilitlenecek.

Şimdi onunla konuşup uzlaşacağız. Sonra bizi Sovngarde portalının kenarına bırakacak ve görev bitecek. Ana hikaye bittiğinde artık hep çağırabilirsiniz Odahviing’i. Yeni müttefikiniz hayırlı olsun.

Bitmeyen Mevsim

Orj. Adı: Season Unending
Görevi Veren: Balgruuf veya Vignar
Yer: Belli değil
Ödül: Ejder Çağırma nidası
Kodu: MQ302

Bu görev çok stratejik bir görev. Öncelikle bu görevi yapmamızın nedeni iç savaşta gelişme yaşanmaması sebebiyledir. Akçay Mevkibeyi de ejderha yakalamayı teklif edince korkuyor çünkü eğer iç savaşın ortasında bağımsız Akçay’ı böyle bir tehlikeye atarsa halkı savaş altına girebilir. Bu nedenle biz ona iki taraf için kaygılanmaması gerektiğini anlatacağız. Öncelikle Arngeir ile konuşarak mekanı hazırlayacağız. Onlar hazırlarken biz de Kralların Sarayı ve Dour Kalesi’ne giderek Ulfric ve Tullius’u toplantıya gelmeleri için ikna edeceğiz. Diğer misafirler kendileri geliyor zaten. Ardından Ulu Hrothgar’a gidin ve biraz bekleyin. Ben 1 gün bekledim işimi garantiye almak için. Sonra “Yerine otur” komutu çıkacak, baş koltuğa Ejderdoğan olarak oturuyoruz. Ardından taraflar da geliyor ve işimize devam ediyoruz.

Şimdi burada barış görüşmeleri yapılacak. Eğer Skyrim iç savaşında çok fazla ilerlemediyseniz bu görevi yapabilirsiniz. Aksi takdirde bu görevi oynamayacaksınız. İç savaş görevlerinde haritayı parça parça ele geçiriyorsunuz. Skyrim’deki toplam dokuz bölgeden sekizini ele geçirdiyseniz bu görev size gelmeyecek.

Anlaşma masasında her iki tarafın uygun tavizler verip ateşkes yapmasını sağlamaya çalışıyorsunuz. Tavsiyem, bir tarafa çok üstünlük vermemeniz. Görevin aşamalarında şehir takasları, kimin nereyi kontrol edeceği gibi konular konuşulacak. Burada hangi seçimleri yaparsanız yapın görevin sonunda ateşkes sağlanmış olacak. Diyelim ki İmparatorluğa katıldınız, ama görevde Fırtınapelerinlere daha çok taviz verdiniz. Bu durumda Tullius sizi ağır dille eleştirecek, ama görevin sonucu değişmeyecek. Bu görevden sonra İç savaş görevleri dondurulacak ve ana hikaye görevleri tamamlanana kadar devam etmeyecek.

Paarthurnax

Orj. Adı: Paarthurnax
Görevi Veren: Balgruuf veya Vignar
Yer: Belli değil
Ödül: Ejder Çağırma nidası
Kodu: MQPaarthurnax

Hatırlayacaksanız Delphine ve Esbern bize Odahviing’i çağırmayı öğretirken arada çaktırmadan çok acı bir haber vermişti; Paarthurnax’ı öldürmemiz gerektiğini. Bu ikilinin mensubu olduğu Yalımlar örgütü, bir zamanlar Ejderhaları avlıyordu. Ve doğal olarak Paarthurnax’ın da öldürülmesi gerektiğini, Alduin yenilse bile bir gün onun sorun çıkarabileceğine inanıyor. Görevi yapmak veya yapmamak size kalmış. Fakat Paarthurnax’ın doğasına dair fikir vermesi için açıklayalım:

Efsaneye göre ejderhaların reisi Alduin, tanrı Akatosh’un ilk doğanıdır. Fanilerin yaşadığı gezegen Mundus’u yok edip kıyameti koparmakla görevlendirilir ve ejderhalara önderlik eder. Fakat o görevinin aksine dünyayı ele geçirmeye çalışıp kendi hüküm sürmeye çalışır. Alduin’in baş yaverlerinden ve en büyük kardeşi olduğu söylenen Paarthurnax ise amaçları dışına çıkılmasına isyan eder. Nordların ejderhaların hükmüne karşı isyan etmesiyle de Ejder Savaşı yaşanır. Paarthurnax, insanlara ejder lisanını ve nida kullanımını öğretir. Böylece kıyamet önlenecek ve Alduin de bir ders almış olacaktır. İnsanlar bu yeni gücü ve Kadim Tomarları kullanarak Alduin’i mağlup etmeyi başarır. Görüleceği üzere Paarthurnax aslında insanlara iyilik olması için yardım etmiyor. Alduin’in amacından saptığı için yardım ediyor, tam bir görev adamı. Öte yandan insanları düşünmeden yaptığı bu yardım sayesinde kıyamet de kopmamış oluyor. Şimdi seçim sizin. Seçimlerinize göre şunlar yaşanacak:

Eğer öldürürseniz: Yalımlar size kapılarını açacak ve görevlerini yapıp örgüte eleman alacaksınız. Arngeir size yardımcı olmayacak ve azarlayacak. Ulu Hrothgar’ın kapıları artık manen size açık değil. Paarthurnax size daha fazla meditasyon sunamayacak.

Eğer görevi yapmazsanız: Normal anlamda bu görev sonsuza kadar Günlük’te kalacak. Paarthurnax size meditasyonu sunabilecek ve size manen abilik edecek. Ulu Hrothgar’la aranız bozulmayacak ve Arngeir size övgüler yağdıracak. Yalımlar tarafından dışlanacak ve hain olarak görüleceksiniz.

Cihanyiyen’in Yuvası

Orj. Adı: The World-Eater’s Eyrie
Görevi Veren: Odahviing
Yer: Skuldafn
Ödül: Nahkriin
Kodu: MQ303

Odahviing ile konuştuk ve o da bizi Skuldafn’a, Sovngarde’a portalın olduğu yere getirdi. Ancak maalesef portalın yakınında çok fazla Metfun ve bir Ejder Rahibi olduğu için sizi portalın ağzında indiremiyor. Getirebileceği en son nokta ne yazık ki portaldan biraz uzak. Bu nedenle bol savaşa hazır olun..

Odahviing sizi tek olarak taşıyabildiği için takipçi alamıyorsunuz ve bu nedenle eğer çok yükünüz varsa bazı şeyleri bırakın, bu mekanda bolca kullanışlı item bulacaksınız ve almak isteyebilirsiniz. Ayrıca bu bölgeye sadece bu görev ile gelebiliyorsunuz. İleride hile harici tekrar gelmeniz mümkün değil. Odahviing bizi bırakınca önünüzdeki düşmanların icabına bakın, bir Ejderha var onu da öldürmeniz gerekiyor maalesef. Hepsini öldürdükten sonra orada bulunan dev kapıya gidiyoruz.

İçeri girince ve biraz ilerleyince üç bulmacadan ilki ile karşılaşacaksınız. İki kapı var, birinde yol birinde de sandık bulunuyor. Bu bulmacanın çözümü şu, sağ ve soldaki iki dönen sütunu onların yanındaki duvarın şekline göre değiştiriyoruz. Anlamışsınızdır sanırsam bayağı bariz. Ortadakini ne yapacağız derseniz, eğer soldaki kapıyı açacaksanız o kapının üstündeki işareti, sağdakini yapacaksanız onun işaretine göre döndürün. Böylelikle birinci bulmaca tamam.

İlerleyince bir bulmaca daha olduğunu göreceksiniz. En alttaki yılan. Üstte ve solda olanı balina, sağdaki ise kartal.

Daha da ilerleyince bir Ejder Rahibi ya da Metfun (levelinize göre) sizi pençe kapısında karşılayacak. Öldürerek Elmas Pençe’yi alın ve Tilki-Güve-Ejderha sırasıyla yapın (üstten en alta). İlerleyince Fırtına Çağrısı’ndan bir kelime göreceksiniz, orayı karıştırırsanız biraz da mücevher bulacaksınız.

Dışarı çıkınca Nahkriin adlı Ejder Rahibi bizi bekliyor olacak, yanında çağıracağı yaratıklar, iki ejderha ve hatırı sayılacak derecede metfun var. Nahkriin’i öldürerek bir daha asla bulamayacağımız ve Bromjunaar için gerekli olan maskeyi alıyoruz kesinlikle. Bir de asa var, onu alarak yerine yerleştirin ve portal açılsın. Portaldan girince Sovngarde’a geliyoruz ve görev bitiyor.

Sovngarde

Orj. Adı: Sovngarde
Görevi Veren: Otomatik
Yer: Sovngarde
Ödül: Yok
Kodu: MQ304

Gelelim oyunun en kısa ana görevine… Sovngarde’a geldik ve burası Nordların inancındaki ahiret. Nordların dinine inanan ve savaşta yiğitçe dövüşüp ölenlerin ruhları buraya geliyor. Ve ebediyete kadar içki salonunda votka vişne yapıyor. Haritada ilerliyoruz ve bir asker ile karşılaşıyoruz. Onunla muhabbet ettikten sonra ilerleyin ve karşınıza çam yarması bir adam ile köprü çıkacak.

Bu köprü ejder kemiklerinden yapılmış, karşı ucu içki salonuna uzanıyor ve burayı geçmek için köprü başındaki Tsun ile konuşun. Tsun’a kendimizi tanıtıyoruz. Önünüzde maksimum 5 adet seçenek bulunacak, Yolgösteren’im, Bülbül’üm, Dinleyici’yim gibi, ve elbetteki Ejderdoğan’ım. Kendisiyle kısa bir diyalogdan sonra bizi sınayacak ve savaş başlayacak. Mağlup ettiğinizde köprüden geçip içki salonuna girmenize izin verecek. Binaya ilerliyoruz ve içeride kadim Nord kahramanlarını göreceksiniz. Eğer Ulfric’i öldürdüyseniz onu da görmeniz mümkün. Ayrıca Ulfric’in kestiği Skyrim Ulu Kralı Torygg’de burada. Kadim Tomar’ı kullanıp geçmişe gittiğimizde gördüğümüz Nord kahramanlar da var.

Alduin Sovngarde’a gelmiş durumda ve birazdan dışarı çıkıp buradaki kahramanların desteğiyle onunla savaşacağız. O yüzden son hazırlıklarınızı yapın.

Ejderkatili

Orj. Adı: Dragonslayer
Görevi Veren: Otomatik
Yer: Sovngarde
Ödül: Yiğit Çağrısı nidası
Kodu: MQ305

Evet sevgili Ejderdoğan, Alduin’i avlamaya hazır mısın? Salondan dışarı çıktık bildiğiniz üzere. Her yer sis ve biz de Nord kahramanları ile Berrak Sema nidasını kullanıyoruz ve hava açılıyor. Elbette hemen değil, bir kaç kere deneyeceksiniz.

Alduin hemen ateş yağmurunu üstümüze atarak bizi karşılıyor. Çok kolay bir savaş olmayacak. Ejderyıkan nidasını kullanarak Alduin’i yere indirmeniz gerek. Aksi takdirde havadayken hasar almıyor. Yere düştüğünde Akatosh yarattı demeyip ağzına vurun şamarı.

Kemiklerini bile bırakmadan, Alduin duman olup yok oluyor. Fark ettiyseniz ruhunu emmedik. Yani Alduin yok edilmedi. Sadece kısa süreliğine mağlup edildi ve gelecekte bir gün muhtemelen tekrar ortaya çıkacak. O vakte kadar kafamız rahat.

Tsun ile konuşuyoruz. Bizi kutluyor ve Yiğit Çağrısı nidasını öğretiyor. Bu nida ile o Nord kahramanlarından birisini çağırabiliyoruz kelimelere bağlı olarak. Ardından eve dönüyoruz. İsterseniz Yiğitler Salonu’nda biraz daha oyalanabilirsiniz.

Bir daha geri gelmemek üzere terk ettiğimiz Sovngarde’tan, sonunda Tamriel’e ulaşıyoruz. Arzın Soluğu’nda bizi eğer yaşıyorsa Paarthurnax karşılıyor. Odahviing ve diğer ejderhalar, büyük usta Paarthurnax’tan Seda Sanatı konusunda eğitim almaya ve meditasyon yapmaya gelmiş.

Paarthurnax size mutlu olmadığını, çünkü kardeşinin öldüğünü söylüyor. Ardından ekliyor, “Dünya için bu gerekliydi.” diye. Onunla muhabbetten sonra Arngeir’e inip konuşmak ve soru sormak isteyebilirsiniz. Yiğit Çağrısı ödülüyle görevi bitirirken, dünyayı ve insanları kurtarmanın verdiği mutlulukla Skyrim’in ana hikayesini de böylelikle bitirmiş oluyoruz.